Rond de 40 personen, Lions met ladies, scheepten op 4 juli in op de YE100, voor een vaartocht over de Oosterschelde, voorafgaand aan de presidentswisseling van Louis naar Anthoni. Verder een rondje naar een zandplaat, met onderweg een proeverij van ter plekke geviste zeewier en rauwe mossel. De witte wijn erbij was wél lekker. Na het aanleggen en afscheid nemen van YE100, meldden we ons in ’t Kaaigat, alwaar nog wat Lions zich bij ons voegden, die ’s middags verhinderd waren. De Past-President- to-Be blikte terug op het afgelopen jaar. Hoogtepunten, weinig dieptepunten. Dan neemt Anthoni de ambtsketen (ik leerde laatst, een keten is voor heren, een ketting voor dames) over. Uiteraard introduceerde de nieuwe president zich middels zijn handelsmerk, een goed boek. Wijsheden uit het dierenrijk, waar bij niets zeggen veelzeggend kan zijn. Na de felicitaties voor Anthoni en de nieuwe Presidents-Lady Jolanda serveerde het Kaaigat haar running dinner, waarbij de bediening running was, wel te verstaan. Lekkere nieuwe en uiteraard dus verse Zeeuwse mosselen.
Presidentswisseling 2017